Trainingen Verdieping Chillicious Chi Neng Qigong
Video

Verdiepingstrainingen Chillicious Chi Neng Qigong

8 Lessen

Over deze training

Over deze training

Training Outline

No label

Chillicious 6 directions La Qi

Chillicious 6 directions La Qi is een hele fijne, zachte oefening. De rustige, aandachtige, herhalende bewegingen maken je kalm en krachtig. De stem die je hoort is van Patricia van Wastijn, oprichter van het Chi Neng Instituut Europa. Muziek door Koen van Baal.
No label

3 Centers Merge

3 Centers Merge De drie uiteinden van je lichaam vloeien samen in je buik, in je onderste Dantian. Je focust op het vuurtje in je buik dat brandstof aantrekt via de uiteinden: - via je voeten door je benen naar je buik - via je handen door je armen en je borst naar ja buik - via je kruin omlaag door je hoofd, je borst naar je buik Houding: - Minigmen reikt uit - Kin in kruin omhoog - Bekken goed gekanteld (schaambeen richting je neus), je onderrug wordt ietsje ronder - Tegendruk tussen je knieën - Je grote teen goed in de grond gepland - Ontspan - Trek een glimlach om je lippen Muziek: Koen van Baal Meer informatie via www.chillicious.nl en ww. ciscadenboer.nl
No label

Wall Squats

De Wall Squats zijn krachtig om te doen. Het zorgt voor een sterk lichaam en een opgewekte geest. Het is een echte Yang (activerende, mannelijke) oefening. Doe ze wel met beleid en RESPECT voor je lichaam. Niets forceren, gewoon klein beginnen en langzaam opbouwen. Zowel in beweging als in intensiteit . Een richtlijn is beginnen met 10 à 15 en dit langzaam opbouwen naar 25 en dan naar 50. 'Voor level 1 zijn 50 wall squats voldoende. Voor level 2 zijn het er 100. Maar natuurlijk niet gelijk de eerste dag! Muziek Kai He door Koen van Baal Meer informatie via www.chillicious.nl en ww. ciscadenboer.nl
No label

Crane's Walk & Do Ling

In deze video leer je hoe je de Crane's Walk uitvoert. Forceer jezelf niet. De Crane's Walk is een stevige oefening voor je lichaam en je balans. Je organen worden gemasseerd en vet rondom je organen verdwijnt. Je hele lichaam wordt sterk,gezind en krachtig. Door het focussen verbetert je concentratie. Doe je het niet dan val je om..... De muziek is het eerste stuk helaas niet goed hoorbaar. In het eerste deel volg een uitleg.en dan start de oefening bij 02:53:99" aanvang oefening 06:13:57" uitleg effect van de oefening 07:03:87" uitleg 2 varianten en je focus 08:24:06"vervolg Crane's Walk 11:00:00" Do Ling (tegen de spierpijn) Meer informatie via www.chillicious.nl en ww. ciscadenboer.nl
No label

Kalme Midden & Dao De

Het cultiveren van je Dao De. In deze video leg ik uit wat hetbelang van je Kalme Midden en Dao De is. Dao (materie) en De (de functie van de materie. 13:03:00"start La Qi oefening 19:06:00" koppeling 5 waarden met 5 belangrijkste organen Hart - Respect Longen - Moed Lever - Compassie / mededogen Milt - Eerlijkheid / oprechtheid Nieren - Wijsheid / Discipline Veel plezier! Cisca den Boer | Chillicious www.chillicious.nl
No label

Meridiaan Tapping

Meridiaan tapping is een oefening waarbij je de meridianen over je hele lichaam volgt en activeert. Dit doe je door zachtjes de energie vlak boven je huid naar binnen te duwen, te kloppen of wapperen. In tegenstelling tot de titel ga niet kloppen op je lichaam. Je raakt je huid net niet aan. Je maakt kommentjes van je handen den duwt in gedachten de energie dieper in je lichaam en meridianen te 'duwen'. De stem die je hoort is van Patricia van Walstijn, oprichter van het Chi Neng Instituut.
No label

B&M nr 6 Turn waist, Move Qua

De Body & Mind oefening bestaat uit 10 onderdelen. Het wordt ook aangeduiid als level 2. In level 2 breng je de Qi dieper in je gewrichten. Gewrichten zijn wat stugger als het gaat om Qi opname. Door bewust je aandacht in de beweging diep in je gewrichten te brengen vergroot je de opname van Qi, verbetert de doorstroming en voel je je fitter. Deze oefening is nr 6, de Turn Waist, Move Qua. Hiermee breng je de Qi dieper in de onderste dantian (buik). Het is een reinigende oefening van je onderbuik. Ook belangrijk gezien de organen die daar zitten zoals je blaas, darmen en voortplantingsorganen. Deze oefening werkt ook goed bij mentruatie- en / of vruchtbaarheidsproblemen. In de laatste situatie is het van belang dat beide partners de oefeningen elke dag doen. Extra, Door het rondcirkelen van de wervels in de onderrug echoot deze beweging door naar de bovenste wervels in de nek en kan daarmee soms opkomende migraine voorkomen. Meer informatie via www.chillicious.nl en ww. ciscadenboer.nl
No label

B&M nr 9 (benen)

De Body & Mind oefening bestaat uit 10 onderdelen. Het wordt ook aangeduiid als level 2. In level 2 breng je de Qi dieper in je gewrichten. Gewrichten zijn wat stugger als het gaat om Qi opname. Door bewust je aandacht in de beweging diep in je gewrichten te brengen vergroot je de opname van Qi, verbetert de doorstroming en voel je je fitter. Deze oefening is nr 9 en zorgt voor balans en dat de Qi dieper in je heupen, knieën en enkels gaat. Meer informatie via www.chillicious.nl en ww. ciscadenboer.nl
Pen
>